سفارش مقاله و ترجمه؛ تقابل دانشجویان و مترجمان حرفه ای

سفارش مقاله و ترجمه؛ یکی از رایج ترین راه های بدست آوردن جدیدترین تحقیقات علمی است که به زبان انگلیسی و زبان های کاربردی دیگر در سراسر دنیا به چاپ رسیده اند. این مقاله ها در دسته بندی تخصصی یا غیر تخصصی قرار می گیرند که پیچیدگی ترجمه مقاله تخصصی به محتوای آنها بستگی دارد.

سفارش ترجمه تخصصی باید به مترجم حرفه ای سپرده شود. مترجم حرفه ای باید اصول نگارش و مقاله نویسی را به خوبی بداند و کاملا از روش نوشتن و ترجمه مقالات تخصصی انگلیسی آگاهی داشته باشد. هرچقدر ترجمه مقاله فصیح تر باشد خواننده ترجمه بهتر و سریع تر می تواند با متن ترجمه ارتباط برقرار کند. یکی از مشکلاتی که بیشتر دانشجویان مخصوصا دانشجویان تحصیلات تکمیلی با آنها درگیر هستند روش دسترسی، خواندن و سفارش مقاله های علمی معتبر و جدید دنیاست.

دانشجویان برای تمامی وظایفی که در طول عمر آکادمیک خود با آن مواجه هستند، از انجام یک تحقیق علمی گرفته، تا خواندن مقالات مرتبط با یک واحد درسی، تا نگارش و چاپ مقاله علمی در کنفرانس‌ها یا ژورنال‌ های داخلی یا بین‌المللی تا در نهایت انتخاب موضوع و نوشتن پایان‌نامه در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری، دانشجویان و محققین نیازمند انتخاب موضوع مناسب تحقیق هستند و قدم نخست انتخاب موضوع تحقیق به‌ منظور انجام مناسب تمامی اقدامات ذکر شده، جستجو و یافتن مقالات علمی معتبر و به روز دنیاست. برای سفارش و ترجمه مقالات باید از خدمات تخصصی ترجمه و سفارش مقاله استفاده کرد.

سفارش مقاله

اما از آن‌ جایی که در هیچ درس یا رشته دانشگاهی و یا حتی به صورت آموزشگاهی روش سفارش مقاله آموزش داده نمی‌شود، اجرای این مسئله پر اهمیت با دشواری های زیادی روبروست. در این زمینه می توانیم به یکی از بهترین موتورهای جستجوی مقاله در میان چند موتور قدرتمند جستجوی مقاله های دانشگاهی اشاره کنیم که دانشجویان به راحتی می توانند برای سفارش مقاله انگلیسی از آنها استفاده کرده و محققین برای یافتن مقاله های جدید دنیا به آنها مراجعه کنند.

• Google Scolar ( گوگل اسکالر): جامع‌ترین و سریع‌ترین راه جستجوی مقالات علمی – ابَر موتورجستجوی علمی شرکت گوگل.

گوگل اسکالر (که به اشتباه گوگل اسکولار نیز خوانده می‌شود) از بهترین و سریع ترین شیوه جستجوی مقاله های علمی و تخصصی در نظر گرفته می شود. این خدمات به وسیله ابَر جستجوگر دنیا یعنی گوگل توسعه یافته به شکل حرفه ای به جستجوی مقاله ها، کتاب ها، ژورنال های علمی و تخصصی(مانند elsevierمی پردازد.

در گوگل اسکالر علاوه‌ بر امکان دسته ‌بندی اسناد علمی و پژوهشی بر اساس موضوعات، می‌ توان آن ‌ها را براساس موسسات و ارگان های انتشار دهنده، نویسندگان، نشریه و تاریخ انتشار جستجو کرد. البته در گوگل اسکالر امکان جستجو با نام و یا در همه اطلاعات مقاله نیز وجود دارد.

 

برخلاف موتور جستجوی جامع گوگل که برای مرتب کردن نتایج جستجو از الگوریتم ‌های پیچیده‌ای استفاده می‌کند، در موتور جستجوی آکادمیک «Google Scholar» تعداد ارجاعات به مقاله، رتبه‌ آن مقاله را در نتایج جستجو تعیین می‌کند و هم‌ چنین می ‌توان ترتیب نتایج را با کمک فیلترهای زمانی عوض کرد.

امکانات و سرویس‌ های دیگر گوگل با سرویس گوگل اسکالر هماهنگ بوده و در یک راستا قرار دارند. برای مثال پس از ورود به اکانت گوگل خود می توانید مقاله های مورد علاقه خود را برای مطالعه و بررسی در زمان مناسب نشانه گذاری کنید (bookmark)؛ یا برای دریافت عنوان های مقاله های جدید درباره یک کلمه کلیدی خاص در ایمیل خود از سرویس اعلان یا Alert گوگل استفاده کنید.

اگر به روش های جستجوی منابع آکادمیک چندان آشنا نیستید حتما از این سرویس استفاده کنید تا ببینید به لطف گوگل چقدر آسان می توان به جدیدترین و حرفه ای ترین مقاله های علمی دنیا دسترسی داشت.
پس از یافتن مقاله مورد نظر باید از خدمات تخصصی ترجمه استفاده کرده و سفارش ترجمه مقاله خود را به بهترین مترجمین بسپارید. همچنین میتوانید مقاله خود را توسط انجمن مترجمان ترجمه کنید.به این نکته توجه داشته باشید که با کمی بررسی می توان به خدمات ترجمه تخصصی با کیفیتی حرفه ای دسترسی داشته و کمترین قیمت را برای ترجمه خود بپردازید. سفارش مقاله یکی از پر اهمیت ترین دغدغه های دانشجویان است امیدواریم با استفاده از مطالب فوق سفارش مقاله را به خوبی پشت سر گذاشته و با ترجمه حرفه ای مقاله خود دغدغه کمتری داشته باشید.

در آینده به معرفی چند موتور جستجوی دیگر برای دستیابی بهتر و آسان تر به مقاله ها و اطلاعات علمی خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید