کدام انتشارات درجهان بهترین هستند؟

سالانه افکار جالب و نابی توسط نویسندگان محبوب در زمینه های به صورت کتاب چاپ می شوند که برای شناخته شدن در جهان نیاز به نشر جهانی و انتشارات برتر و معروف دارند. برتر بودن انتشارات در وسعت جهانی جدا از فعالیت شخصی شرکت و رقابت درونی ، بستگی به عوامل بیرونی مانند رقابت جهانی و نوسانات ارزی دارد که به موازات نوسانات اقتصادی ،فروش، درامد و انتشار تحت تاثیر قرار می گیرند.
با این حال برترین بودن انتشارات در جهان و برتر ماندن آن نیاز به تجربه و مشارکت گروهی یک تیم با تجربه دارد .
دراینجا چند شرکت انتشارات برتر جهانی معرفی می شود;

پیرسون

پیرسون

پیرسون

پیرسون یکی از بزرگترین انتشارات در زمینه رسانه های گروهی است.این شرکت در زمینه های انتشار کتاب, مجله و روزنامه فعالیت می کند.
شرکت پیرسون توسط ساموئل پیرسون در سال 1844 تاسیس شد.پیرسون توانست در بخش نشر کتاب در زمینه کسب و کار سود بالایی را به خود اختصاص دهد.دفتر مرکزی این شرکت در لندن قرار گرفته که در بازار بورس نیویورک و بورس لندن سهام ان معامله می شود.درسال 2015 پیرسون تصمیم به اصلاح لوگوی خود در زمینه آموزشی کرد.در لیست کتاب های این انتشارات بزرگ رمان های برتر و محبوب جهان وجود دارد.

پیرسون با هدف جهانی آموزش و یادگیری مانند یک رهبر فکری عمل کرد و در حیطه ی آموزش و پرورش به خوبی توانسته هدفش را صرف گفت وگو کند.پیرسون با راه اندازی صندوق آموزش به نفع دانش آموزان نیازمند در جهان خدمات آموزشی ویژه ای ارائه داد.همینطور توانست آموزش های خصوصی کم هزینه که عنصری مهم برای کشورهای درحال توسعه محسوب می شود، داشته باشد. پیرسون در سال 2015 جایگاه بزرگترین ناشر کتاب را به خود اختصاص داد اگرچه در همان سال با چالشی که به افول سرمایه و درآمدش منجر شد،مواجه شد.

پنگوئن رندوم هاوس

پنگوئن رندوم هاوس

پنگوئن رندوم هاوس

یکی از بزرگترین انتشارات جهان که در سال 1927 توسط بنت کرف و دونالد کلاپفر تاسیس شد رندوم هاوس بوده است.
این انتشارات درکنار تاسیس کتابخانه، هدف خود را به انتشار کتاب های برتر اختصاص داده بود و با چاپ رمان” اولیس ” اولین مجوز برای نشر را صادر کرد.این انتشارات توانست نویسندگان معروف با آثار خوبشان را جذب خود کند. نویسندگانی از جمله ژان د. برونوف ، ایسکا دینسن ، فاکنر و…

رندوم هاوس درسال 1998 با استخدام سردبیران زبده ای همچون رابرت لینسکات, ساکس کامیتگنز و هری مول و همچنین با روی کار امدن  نویسندگانی چون رابرت پین وارن و سینکلر لوییس تبدیل به انتشاراتی با شهرت جهانی شد.در حال حاضر رندوم هاوس با انتشار کتاب های جذابی چون نشنال جئوگرافیک ،رزولی مشهورترین مطبوعات در دنیا شناخته شده است.
رندوم هاوس با اشتراک رسانه آلمانی برتلزمن و انتشارجهانی پیرسون PLS به پنگوئن رندوم هاوس تبدیل شد.

تامسون رویترز

تامسون رویترز

تامسون رویترز

این شرکت چند ملیتی رسانه گروهی با خریداری شرکت بریتانیایی رویترز گروپ  در سال 2008 راه اندازی شد که در سال 2010 به عنوان ارزشمندترین برند در کانادا شناخته شد. دفتر مرکزی این شرکت در ایالات متحده امریکا است و در حال حاضر سهام این شرکت در بازار بورس تورنتو و نیویورک معامله می شود.
روزنامه تامسون بعد ادغام خود با شرکت تامسون که در سال 1989 صورت گرفت توانست به سود دوبرابری دست پیدا کند.

رید الزویر

رید الزویر

رید الزویر

انتشارات دیگری که در زمینه پزشکی، قانونی،علمی و تجاری فعالیت داشته انتشارات هلندی الزویر است این شرکت با ادغام خود با شرکت رید اینترنشنال در سال 1993 تاسیس شدو توانست در 180 کشور از جهان فعالیت کند .
انتشارات الزویر در سال 1880 توسط جورج رابرتز باهدف نشر آثار کلاسیک راه اندازی شد و با راه اندازی مجله هفتگی سود بالایی را به دست اورد. بعد از مدتی با به کار امدن پست الکترونیک الزویر پرس و دفاتر چاپ و نشر به تجارت پر سودی رسید.
در سال 2016 با فروختن الزویر ویکلی و بستن قرار داد با موسسات تحقیقاتی انگلستان توانست در کاهش هزینه دسترسی دانشجویان به تحقیقات انتشار یافته کمک زیادی کند.
این شرکت دارای پایگاه آنلاین اطلاعاتی پر بار و با ارزشی است که توانسته ناشران زیادی رااز سراسر جهان به خود جذب کند.

ولترز کلوور

ولترز کلوور

ولترز کلوور

شرکت انتشاراتی هلندی به نام ولترز کلوور که در زمینه چاپ و خدماتی همچون اطلاع رسانی جهانی و ارائه محصولات در زمینه های بهداشتی، حسابداری ،مالیاتی ،خدمات مالی و نظارتی فعالیت دارد .گستردگی فعالیت این شرکت بزرگ جهانی به اروپا ،اسیا ،آمریکای لاتین ،آمریکای شمالی و اقیانوسیه ختم می شود.بیشتر درآمد این شرکت از طریق اینترنت, خدمات و نرم افزار به دست می اید.
دفتر مرکزی شرکت ولترز کلوور که شخصی به نام نانسی مک کینزتری مدیر عامل آن است در شهر آلفن آن درین هلند قرار دارد. سهام این شرکت در بازار بورس یورونکست آمستردام معامله می شود .

مقالات مرتبط

ترجمه کتاب←

اصول ترجمه کتاب←

چاپ مقالات←

ترفندهای ترجمه کتاب←

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *