post

جذب مترجم به صورت حضوری و غیر حضوری صورت می گیرد.

موسسات ارائه خدمات ترجمه، با ارائه آزمون و اصول و قوانینی به جذب مترجم حرفه ای می پردازند البته بعضی از شرکت ها نیز به مترجم کتبی،شفاهی نیاز ضروری دارند بنابراین علاوه بر موسسات ترجمه، شرکت ها نیز مترجم استخدام می نمایند.برخی از شرکت ها هم برای تولید محتوا از طریق ترجمه از مترجمین خبره بهره میبرند. و همچنین در هتل های بین المللی، آژانس های مسافرتی،تورهای مسافرتی که مترجم به عنوان لیدر استخدام می شود، در هر صورت یک مترجم حرفه ای می تواند در هرجا مشغول به فعالیت شود و از موقعیت شغلی خوبی برخوردار شود.

Play it by ear

 

شرکت پارس 68 در زمینه ترجمه مقاله ، ترجمه کتاب ، ترجمه فیلم به صورت زیرنویس و دوبله ، تولید محتوا نیرو استخدام میکند.

مهمترین شرایط :

1- ارائه ترجمه ای با کیفیت و روان

2-تحویل ترجمه به موقع

3-به صورت دورکاری (برای مترجمینی که امکان حضور در شرکت برایشان فراهم نیست)

4-توانایی تایپ ترجمه های خود

5-متعهد و وظیفه شناس

نکته: اگر تجربه کاری در زمینه ترجمه را ندارید باز هم میتوانید در شرکت پارس 68 استخدام شوید. ابتدا در سطح متوسط قرار میگیرید و پس از برسی کیفیت ترجمه ها و آموزش به سطوح بالاتر و درآمد بیشتر می رسید.

اگر شرایط فوق را دارید ، کلیک کنید و فرم مربوطه را پر کنید.


امروزه با پیشرفت تکنولوژی، اغلب، اکثر به صورت اینترنتی انجام می شود لذا اکثر مترجم ها به صورت اینترنتی سفارش را ثبت می کنند و در موعد مقرر متن ترجمه شده را تحویل موسسه می دهند.

جذب مترجم حرفه ای، کار چندان آسانی نیست، برای موفقیت در این زمینه داشتن مدیریت قوی،دانش ،تخصص و تجربه در امر تجربه  امری است ضروری. به خاطر پر ترافیک بودن متون انگلیسی به فارسی، اغلب مترجمین انگلیسی به فارسی جذب بازار کار ترجمه می شوند.

مترجم حرفه ای، تجربه و دانش کافی را در زمینه های مختلف را دارد و همچنین وقت شناس بوده و ترجمه را در وقت تعیین شده تحویل می دهد، امانت دار بوده و از انتشار متون ترجمه شده جداً خودداری نموده زیرا برای هزینه و اعتماد مشتری ارزش قائل می باشد.

مترجم حرفه ای از اینترنت پرسرعت برخوردار بوده و همچنین سرعت تایپ بالایی هم دارد.

دانش لغات مترجم تخصصی بالا می باشد و متنی که ارائه می دهد روان می باشد.

مترجمی که کار خود را تازه شروع کرده است بدون در نظر گرفتن حقوق و مزایا نمونه کارهایی را برای موسسات انجام می دهد تا هم اینکه شناخته شود و هم اینکه به تجربه اش افزوده شود. و لازمه پیشرفت مترجم تلاش،مطالعه و انتقاد پذیر بودن وی می باشد زیرا افرادی هستند که خیلی زود از کار خود ناامیدذ می شوند و از ادامه کار ترجمه باز می مانند.ترجمه خود نوعی هنر است که مترجم باید با علاقه و ذوق این کار را دنبال کند تا به موفقیت های لازم دست یابد.

ناگفته نماند که یک مترجم صرفاً برای کسب درآمد ترجمه انجام نمی دهند بلکه افرادی هستند که برای تقویت رزومه خود ترجمه کتاب های و مقالات مختلفی را انجام می دهند که بعضی از مترجمین با ترجمه خوبی که انجام داده اند آثار ماندگاری را بر جای گذاشته اند.

چندتا نکته برای اینکه مترجم حرفه ای شویم 

1- در یک زمینه متخصص شوید

بیشتر ترجمه ها مربوط به مقالات علمی میباشد و هر مقاله دارای یک موضوع است که تخصصی نیز میباشد. پس برای ترجمه با کیفیت و داشتن درآمد بیشتر از ترجمه حتما در یک موضوع متخصص شوید تا با تمام اصطلاحات آن آشنا باشید.

2-مطالعه مقالات انگلیسی

این باعث میشود که شما از جدیدترین اصطلاحات در حوزه خود باخبر باشید. مسایل علمی را به خوبی تحلیل کنید و همچنین باعث میشود کلمات انگلیسی از ذهن شما دور نشود

3-مطالعه سایت های خبری خارجی و داخلی

داشتن اطلاعات بروز باعث تقویت دید شما به جامعه و دنیا میشود و با ذهنی باز میتوانید ترجمه کنید

4-سلیقه مشتری را پیدا کنید.

خیلی موارد بوده که مشتری ترجمه بسیار تخصصی میخواسته و مترجم به بهترین روش تخصصی و علمی ترجمه کرده اما بعد متوجه شدیم که مشتری خود توانایی علمی بالایی ندارد و متن علمی را متوجه نمیشود و در واقع برای این مشتر باید متن را ساده وسطحی ترجمه میکردیم .

 

12 thoughts on “جذب مترجم حرفه ای

  1. با عرض سلام و خسته نباشید ؛
    من ترجمه متون تخصصی عمران را انجام می دهم

  2. بنده یک مترجم مسلط به عربی با سابقه خوب و صحبت کردن عربی عالی هستم در صورت نیاز به مترجم غیر حضوری به بنده با شماره تماس تماس بفرمایین

  3. سلام.
    کارشناس ارشد مترجم انگلیسی هستم و تاکنون ۵ کتاب و یک فیلم کوتاه ترجمه کرده ام.درصورت نیاز به مترجم حرفه ای ایمیل بفرستید.با تشکر

  4. بنده مترجم تمام وقت با 10 سال سابقه درخشان با چندین سایت معتبر می باشم.

  5. سلام من ۱۲ کتاب ترجمه کردم در سفارت استخدام هستم نزدیک به دو سال که اونجام قبلش ۴ کتاب کره ای به فارسب تر جمه کردم کامل مسلط به ۴ زبان کره ای انگیلیسی اسپانیایی و فرانسوی

  6. درود برشما.یک سوال..خانم بنده ده ساله که مدرس زبان انگلیسی توی اموزشگاه معتبر هستن.خواستم ببینم طبق سابقه و دانشی که توی زمینه ی انگلیسی دارن میشه توی سفارت عهده دار مسئولیتی بشن؟یا اینکه بعنوان راهنمای مهمان کاری بتونن انجام بدن؟خیلی متشکرم.

  7. بععععله چرا که نه. با توجه به اینکه الان تو ایران سر هر کوچه ای یه دانشگاه زدن و هرکسی هم زبان بلده و با توجه به اینکه افرادی مثل ایشون حاضر میشن بابت ترمی 50 هزار تومان در آموزشگاه کار کنن. الان دکترای آموزش زبان داره با پول باباش و پدر زنش زندگیشو میچرخونه و الکی به دیگران میگه من دارم میلیونی پول در میارم از آموزشگاه زبان.

  8. با سلام. من کارشناسی مترجمی هستم. ترجمه مقالات پزشکی از انگلیسی به فارسی انجام می دم به صورت تضمین در کیفیت و زمان تحویل. لطفا در صورت لزوم اطلاع بدید. با تشکر

  9. با سلام
    ازنجانب رسول رحمانی مترجم و مدرس درس ترجمه شفاهی و کتبی دانشگاههای استان قزوین و دارای ۳۰ سال تجربه تدریس و ترجمه زبان انگلیس هستم و درحال حاضر بازنشسته وبیکارم و میتوانم درخدمت تمام وقت در خدمت شرکت باشم اگه نیاز هست درخدمتم ۰۹۱۲۶۸۲۵۷۷۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *