امروزه می توان تولید محتوا را، موثر ترین عنصر برای جذب مشتری و فروش بیشتر محصولات مختلف، در سایت ها و شبکه های اجتماعی نام برد.

بازاریابی دیجیتالی، نیاز به بازدید بیشتر از سایت ها و شبکه های اجتماعی دارد و و تولید محتوای فارسی مناسب و جذاب، مهمترین قسمت آن به شمار می رود.

تولید محتوای فارسی

تولید محتوای فارسی

اما مهمترین ویژگی هایی که در تولید محتوا باید به آن توجه کرد، چه چیزهایی هستند؟ چگونه می توان با استفاده از تولید محتوای جذاب مخاطب را برای خرید محصول و استفاده از کالاهای سایت، ترغیب کرد؟

بدون شک اولین و  مهمترین بخش تولید محتوا، تعیین جامعه هدف و یا همان مخاطب است. اینکه سلایق و علایق مخاطب چه چیزهایی هستند و مخاطب دقیقا دنبال چیست؟ چه کمبود و نقطه ضعفی در محصولات فعلی وجود دارد و به چه طریقی می توان این کمبود را برطرف کرد؟  اگر این نکته را دریابید، قسمت اعظمی از مسیر را طی کرده اید.

تولید محتوای فارسی با استفاده از فیلم و عکس

اگر بتوانید با استفاده از تصاویر و فیلم و اینفوگرافیک،  تولید محتوا کنید و این تولید محتوای فارسی جذاب و منحصر به فرد باشد، شانس بیشتری در جذب مخاطب دارید. به این علت که محتوای گرافیکی خیلی بیشتر از محتوای متنی در جذب مخاطب موثر است.

برای اینکه در جستجوهای گوگل( و سایر موتورهای جستجو)، در رتبه مناسبی قرار بگیرید، استفاده از اصول سئو بسیار مهم است.  سئو به مجموعه تکنیک هایی گفته میشود که باید روی مطالب بارگذاری شده در سایت، اعمال شود تا موتورهای جستجو، مطالب را بهتر پیدا کنند و آن را در صفحات اول خود قرار دهند.

شما باید  تولید محتوا با اصول سئو را در دستور کار قرار دهید. ابزاری مانند گوگل ترندس (Google Trends) به شما در یافتن کلمات کلیدی کمک خواهد کرد. کلمات کلیدی، همان کلماتی هستند که اغلب کاربران فضای مجازی (که به گونه ای مشتری و یا مخاطب شما محسوب میشوند) در هنگام جستجو از آنان استفاده می کنند.

لذا این ابزار شما را با کلمات بیشترجستجو شده، آشنا می کند و شما متوجه خواهید شد که کدام کلمات، بیشتر  مدنظر  کاربران و مخاطبان شما هستند و در مطالب خود با علم به این موضوع، به تولید محتوا می‌پردازید.  مبحثی به عنوان سئو خارجی وجود دارد که در تولید محتوا بسیار موثر است.

شبکه های اجتماعی

شما با استفاده از بستر رایگان شبکه های اجتماعی و  دادن لینک به سایت خود از طریق این شبکه ها، می توانید آمار بازدید از مطالب خود را افزایش دهید. تصاویر و محتوای گرافیکی جذاب ، در شبکه های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

 نکته بسیار مهم تر این است که،  هرچه لینک خارجی به سایت شما بیشتر باشد، گوگل رتبه سایت شما را بهبود می بخشد  ودر مدت کوتاهی (حدود چند ماه) سایت شما به صفحات ابتدایی گوگل انتقال خواهد یافت. این باعث میشود که مخاطبان بیشتری به سایت شما مراجعه کنند. به این دلیل که بیشتر کاربران فقط صفحه اول ( و به عبارت دیگر 5 نتیجه اول گوگل) را بررسی می کنند و اگر مطلب مورد نظرشان را بیابند، دیگر نتایج را، جستجو نخواهند کرد. واضح است که تاچه میزان رقابت بر سر صفحه اول گوگل بالا است.

در شبکه های اجتماعی هم محتوای گرافیکی و کم حجم، بسیار توصیه میشود. مخاطبان شما بیشتر از اینکه به یک متن بلند جذب شوند، به تصاویر و یا اینفوگرافیک جذاب، توجه میکنند.   

لیست موارد مهم در تولید محتوای فارسی

  1. شبکه های اجتماهی

  2. محتوای بکر

  3. تصاویر و فیلم

  4. ترجمه مقالات خارجی

  5. جذاب و خلاصه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *