post

ترجمه رمان های برتر دنیا

رمان متنی است داستانی که در قالب نثر نوشته می شود، کلمه “رمان” از زبان فرانسوی وارد زبان فارسی شده است. رمان در زبان فارسی مترادف نوول در زبان انگلیسی می باشد که به معنای نو، جدید، داستان های کوتاه و داستان عشقی کوتاه می باشد.

در واقع رمان مهمترین شکل تبلور یافته ادبی روزگار ماست.رمان با اثر سروانتس با نام “دن کیشوت” تولد یافته است .

ویلیام هزلیت، منتقد و مقاله نویس انگلیسی در قرن نوزدم، رمان را چنین تعریف کرده است : رمان داستانی است که بر اساس تقلیدی نزدیک به واقعیت، از آدمی و عادات و حالات بشری نوشته شده باشد و به نحوی از آنجا شالوده جامعه را در خود تصویر و منعکس کند.

رمان شکل بسط یافته داستان کوتاه نیست . داستان نویس برجسته ای سعی بر نوشتن رمان داشت ولی هیچوقت موفق به نگارش رمان نشد. کسانی که تعجب می کنند از اینکه چرا یک رمان نویس نوشتن داستان کوتاه را کاری دشوار می داند و یا یک داستان نویس کوتاه نمی تواند رمان نویس شود  در واقع  تصور  می کنند داستان کوتاه شکل مختصری از رمان می باشد. که این تصور کاملاً اشتباه می باشد.

داستان کوتاه در قرن نوزدهم یعنی قبل از پیدایش رمان، ظهور پیدا کرد. نویسنده داستان کوتاه می کوشد  تا با کمترین کلمات و با اجتناب از توصیف های اضافه ، روایتی را بازگو نماید.

ترجمه رمان های برتر دنیا

ترجمه رمان های برتر دنیا

تفاوت رمان نویس و نویسنده داستان کوتاه

رمان نویس تلاش می کند طرحی کامل از زندگی شخصیت هایش ارائه دهد. در صورتیکه نویسنده داستان کوتاه  مرحله ای بحرانی از شخصیت  اصلی  داستانش را با تک رویدادی دلالتمند  برای خواننده بازیابی می کند.

 در واقع تفاوت داستان کوتاه با رمان در تعداد شخصیت ها و تعداد اتفاقات نیست بلکه در نحوه شخصیت پردازی و نحوه بسط کشمکش هاست.

شروع رمان معمولاً حسی از روزمرگی را در خواننده بر می انگیزد  به طوریکه روال معمول کارها  و جریانات تکراری زندگی  در دنیای تخیلی رمان برای خواننده باز گفته می شود.

داستان بلند داستانی است که از نظر کمی از داستان کوتاه بلندتر است و از رمان کوتاه تر .و همچنین از نظر کیفی نیز با رمان و داستان کوتاه متفاوت می باشد.

ترجمه رمان های برتر دنیا توسط مترجمین خبره و تخصصی صورت گرفته است که مترجم ها خود به نوعی نویسنده می باشند به عنوان مثال از رمان های برتر دنیا می توان به  “جنگ و صلح ” اثر لئو تولستوی ، ” ارباب حلقه ها” اثر جان روناتلد تالکین، “رویای تالار سرخ” اثر آگاتا کریستی  و … اشاره نمود. ترجمه مقاله

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *