نماد سایت موسسه ترنسلیت 68

تقویت مهارت گفتاری زبان انگلیسی

تقویت مهارت گفتاری

اگر در پی دستیابی به اهداف برجسته تحصیلی یا شغلی هستید ، بهتر است توانایی های ارتباطی خود به زبان انگلیسی را گسترش دهید.تقویت مهارت گفتاری یک مهارت ضروری است.

مهارت های زبانی بسیاری وجود دارند که وابسته به تقویت ارتباطات موثر هستند.

صحبت کردن را می توان به گونه ای توصیف کردن که دو برابرمهارت نوشتاری و خوانداری در ایجاد ارتباط شما موثر است.

بهتر است که پیش از این که در مورد تقویت مهارت نوشتاری، خوانداری و نوشتاری صحبت کنیم، می بایست روی ارتقای مهارت گفتاری متمرکز باشیم.

در این مقاله در تلاش هستیم تا چند راهکار ساده به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از این راهکارها مهارت های گفتاری خود را ارتقا بخشید.

بله درست متوجه شدید. مثل هر مهارت دیگر، برای تقویت مهارت گفتاری نیز تنها راهکار تکرار و تمرین است. بنابراین بیشتر صحبت کنید تا مهارت گفتاری خود را ارتقا بخشید. با بیشتر صحبت کردن، اعتماد به نفس شما کم کم افزایش می یابد.

می توانید اشکال های خود را در حین صحبت پیدا کنید و در صدد رفع آ نها برآیید. شاید در دور و اطراف شما کسی نباشد که بتوانید مهارت گفتاری زبان انگلیسی را با او تمرین کنید. بنابراین تیم تخصصی پارس 68 به شما توصیه می کند که به سراغ سایت هایی بروید که به صورت آنلاین شما را با زبان آموزان دیگر از اقصی نقاط دنیا آشنا می کنند و بستری فراهم می آورند که می توانید در آن مهارت گفتاری خود را تقویت کنید.

سه سایت را ما به شما معرفی می کنید که برای تقویت مهارت گفتاری می توانید از آن استفاده کنید.

شما به عنوان یک زبان آموز می بایست به زبان انگلیسی فکر کنید و با خود حرف بزنید. در طی روز، برنامه دقیقی برای خود ترتیب دهید و آن برنامه روزانه را با زبان انگلیسی بنویسید. هرچیزی را که می بینید برای خود به زبان انگلیسی توصیف کنید.

شاید یک بازیگر نیتیو زبان انگلیسی، مورد علاقه شما باشد و طرز صحبت کردن وی را تحسین کنید. بهتر است که به جملات آن فرد دقت کنید و تکرار و تمرین را در راس کارهای خود قرار دهید.در تلاش باشید تا جمله شما کاملا شبیه به آن بازیگر یا هر شخصیت نیتیو باشد. تلفظ و لحن و آهنگ کلمات را کاملا شبیه به آن شخص تلفظ کرده و این کار را به اندازه ای ادامه دهید که به این نتیجه برسید کاملا می توانید مثل او صحبت کنید. این کار برای تمرین لب ها، دهان و تارهای صوتی، کاری بسیار مفید و جالب توجه است و روی کاهش تاثیر زبان مادری شما در زبان انگلیسی نیز کمک کرده و حتی لهجه شما را نیز ارتقا می بخشد.

صدا و سیما همواره در تلاش است برای بخش خبری ، افرادی را استخدام کند که مهارت ارتباطی قوی تری دارند. بسیاری از شبکه های خبری در تلاش هستند تا اخبار را به صورت مختصر و مفید ارائه دهند. به هر کلمه ای که گویندگان خبر و یا کارشناسان خبری و یا خبرنگاران می گویند، با دقت هر چه بیشتر توجه کنید. زبان بدن، اصطلاح ها و واکنش های این افراد نیز بسیار اهمیت دارد و می توانید در حین صحبت کردن از آن ها بهره برید.

در ابتدا یک موضوع را انتخاب کرده و در مورد آن موضوع بحث کنید. شاید بهتر باشد در مورد یک مقاله یا داستان صحبت کنید. جنگل زدایی، گرمای زمین و یا قحطی در سراسر جهان یا وضعیت اقتصادی، شاید مواردی باشد که بیشتر مورد نظر مخاطبین قرار گیرد. شاید مسائل شخصی تر هم حائز اهمیت باشد. مسائلی از جمله چگونگی سپری کردن روز یا علایق و سرگرمی ها و دل مشغولی های شما نیز موضوعات جذابی هستند.

شما می توانید یک تصویر را انتخاب کنید و با جزئیات هرچه بهتر آن را توصیف نمایید. می توانید احساسات خود را به بهترین نحو توضیح دهید و بگویید که دقیقا شما را به یاد چه چیزی می اندازد. این تمرین را می توانید به صورت تیمی در کلاس زبان انگلیسی انجام دهید. بعد از آن که فرد تصویری را انتخاب کرد، اعضای تیم قادر خواهند بود واژگان مناسبی را برای آن توصیف انتخاب کنند و به همین ترتیب مباحثه دلپذیری میان افراد گروه تشکیل می شود.

برای تقویت هر مهارت در زبان انگلیسی، در قدم اول می بایست مهارت واژگان خود را ارتقا بخشید. هرچه تعداد واژگانی که می دانید گسترده تر باشید، بهتر قادر خواهید بود منظور خود را به مخاطب انتقال دهید. می توانید واژگان را به صورت گروهی یاد بگیرید. به عنوان مثال نام میوه ها، گل ها ، رنگ ها ، حیوانات و غیره را در کنار هم یاد بگیرید. به این ترتیب در هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی، بهتر می توانید این واژگان را به خاطر آورید.

شاید باور این موضوع دشوار باشد ولی هرچه بیشتر کتاب های انگلیسی و مقالات زبان اصلی بخوانید ، بهتر صحبت خواهید کرد. توجه به ساختار گرامری و اصطلاحات و کلمات، تنها با مطالعه هرچه بیشتر میسر است و شما با مطالعه کتاب در زمینه های مورد علاقه خود ( داستانی، روان شناسی ، فلسفی و یا هر موضوعی که علاقه دارید) می توانید در باره آن موضوع مورد نظر بهتر صحبت کنید.

هرچه بیشتر گوش دهید، بهتر صحبت خواهید کرد. سعی کنید در طول روز و در طی کار یا در اوقات هدر رفته مود، اخبار، پادکست یا موسیقی مورد علاقه خود را گوش کنید و بعد متون آن ها را بخوانید. شاید بهتر باشد در مرحله بعدی، سعی کنید واژگان را با تلفظ صحیح همراه گوینده یا خواننده تکرار کنید. هرچه  در تلاش باشید بیشتر این تمرین را انجام دهید، مهارت گفتاری شما تقویت خواهد شد.

همانطور که در بحث تقویت لهجه گفتیم ، برای تقویت مهارت گفتاری نیز می بایست صدای خود را ضبط کنید و پس از آن، مجدد به صدای خود گوش کنید . به این ترتیب می توانید در هرجا که صحبت کردن شما با گوینده یا خواننده تفاوت دارد، در صدد اصلاح اشکالات خود برآیید.

در قدم اول، داستانی به زبان و فرهنگ خود انتخاب کنید و تلاش کنید تا این داستان را به زبان انگلیسی تعریف کنید.

شخصیت و محیط داستان را کاملا توصیف کرده و سعی کنید در مورد جزئیات، توصیفات دقیقی ارائه دهید.

در صورتی که از واژگان، اصطلاحات و نکات گرامری که پیش از این آموخته اید در گفتار خود استفاده نکنید، سریع آن ها را از یاد خواهید برد. بنابراین هر زمان که یک نکته جدیدی چه در مبحث گرامر، واژگان یا هر مبحث دیگری آموختید را در دفتر ارزشمند خود یادداشت کنید و در زمان صحبت کردن، این نکات را به کار بندید.

ما در تیم تخصصی پارس 68 در این مطلب، تلاش کردیم تا نکات کاربردی و ساده ای را برای تقویت مهارت گفتاری به شما معرفی کنیم. ولی در نظر داشته باشید که تقویت تنها یک مهارت زبان، تاثیری در عملکرد کلی شما ندارد. برای تقویت زبان انگلیسی خود باید همه مهارت های چهارگانه زبان خود را تقویت کنید.

با ما همراه باشید.

خروج از نسخه موبایل