موسسه ترنسلیت 68

تأثیر چاپ کتاب بر فرصت‌های شغلی فارغ‌التحصیلان دانشگاه رجایی

تأثیر چاپ کتاب بر فرصت‌های شغلی 1

امروزه که رقابت زیادی برای داشتن شغل مناسب وجود دارد فقط می توان با برتری داشتن یا تفاوت داشتن با رقبا شغل مناسب پیدا کرد .در این مقاله سعی می کنیم که به کلام ساده بگوید چاپ کتاب چگونه باعث برتری شما نسبت به فارغ التحصیلان جویای کار می شود و چه نیازی به نوشتن و چاپ کتاب دارید.

اهمیت چاپ کتاب در محیط آکادمیک:

هنگامی که شما کتابی در مورد موضوعی چاپ می کنید درواقع به این معنی می باشد که شما در این زمینه مطالعه داشته و متخصص می باشید .دانشگاه رجایی به عنوان یکی از دانشگاه های تربیت معلم می باشد پس برایش دارای اهمیت است که دانشجویانش دارای کتب باشند.

تأثیر بر فرصت‌های شغلی:

مواردی که تاثیر بر فرصت های شغلی دانشجویان یا فارغ التحصیلان دانشگاه رجایی در ذیل گفته شده است.

افزایش اعتبار حرفه‌ای:

وقتی شما کتابی را به عنوان مولف چاپ کرده باشید .اعتبارتون جلوی کارفرما بالا می باشد زیرا او شما را به عنوان خبره و کسی که در این حوزه اطلاعات بالایی دارد می بیند.

تمایز در رقابت شغلی:

زمانی که کارفرما می خواهد بین افراد جویای کار تحصیل کرده انتخاب کنید ،اشخاصی که دارای کتاب هستند دارای اولویت می باشد و این یک تفاوت با بقیه اشخاص جویای کار با رزومه برابر می باشد.

فرصت‌های شغلی در حوزه آموزش:

دانشگاه رجایی یک دانشگاه که تخصص در تربیت معلم دارد ، فارغ‌التحصیلانی که کتاب چاپ شده دارند، مزیت بیشتری برای استخدام در مراکز آموزشی و مدارس خواهند داشت.

امکان کارآفرینی:

شما با چاپ کتاب و فروش آن در واقع یک کسب و کار ایجاد کرده اید .که علاوه بر اینکه شما کسب درآمد می کنید . در کنار شما انتشارات و صحافی و …هم درآمد کسب می کنند.

این درآمد می تواند شما را تامین کند یا حداقل تا زمانیکه شغل مناسبی پیدا کنید می توانید به عنوان کمک خرج استفاده شود.

شبکه‌سازی حرفه‌ای:

شما ارتباط های زیادی در هنگام چاپ کتاب از جمله با ناشران و … به دست می آورید. هرچه ارتباطات شما بیشتر باشید احتمال اینکه کار مناسبی به شما پیشنهاد شود بیشتر است.

چالش‌ها و ملاحظات:

با اینکه چاپ کتاب مزایای بالایی دارد و باعث می شود نسبت به دیگران در هنگام جستجوی کار برتری داشته باشید ولی مشکلات خود را هم دارد. از چمله هزینه هایی که هنگام چاپ باید پرداخت شود و همچنین کیفیت کتابی که می خواهید چاپ کنید تاثیر مستقیم ب فرصت های شغلی دارد.

نتیجه‌گیری:

همانطور که در این مطلب گفته شد چاپ کتاب می توانید تاثیر زیادی بر فرصت های شغلی برای دانشجویان یا فارغ التحصیلان دانشگاه رجایی دارد. اما از آنجایی که نوشتن کتاب زمان بر است دانشجویان یا فارغ التحصیلان می توانند پایان نامه های خود را تبدیل به کتاب کنند و یا یک کتاب خارجی که موضوع و کیفیت مناسب انتخاب کنند و ترجمه کرده و تبدیل به کتاب کنند.

خروج از نسخه موبایل